شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری  مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: با همراهی، همفکری و پشتیبانی اعضای هیأت علمی  و اهتمام و تلاش معاونین، روسای دانشکده ها و مدیران، روند توسعه دانشگاه در چند ماه اخیر شتاب بیشتری گرفته است. 
   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه، با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، حجت الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی،  معاونین دانشگاه، روسای دانشکده ها، مدیران، پژوهشگران برتر و جمعی از اساتید، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.
    در این مراسم دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و با تشکر از زحمات دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و همکاران ایشان در برگزاری این مراسم و با تقدیر از زحمات اعضای هیأت علمی بخاطر زحمات یک ساله پژوهشی و فناوری، به موفقیت های کسب شده دانشگاه در چند ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت:  در ایران رسم است، وقتی که دولت ها تغییر می کنند و تا تثبیت دولت جدید و تحولات که ممکن است پیش بیاید، متأسفانه  فعالیت سازمان ها و ادارات دچار رکود می شود، اما در دانشگاه با همراهی، همفکری و پشتیبانی اعضای هیأت علمی و اهتمام و تلاش معاونین، روسای دانشکده ها و مدیران، روند توسعه دانشگاه در چند ماه اخیر شتاب بیشتری گرفته است. 
    رئیس دانشگاه، افزود: برای دومین سال پیاپی، مقام عالی وزارت علوم در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ایلام حضور یافت و آغاز سال تحصیلی کشور در دانشگاه ایلام آغاز گردید، که این امر نشان دهنده جایگاه خوب دانشگاه ایلام در سطح کشور و در بین مقامات عالی وزارت علوم است.
    دکتر علی اکبری با اشاره به موفقیت دانشگاه در زمینه مدیریت سبز و کسب عنوان هیجدهم در این زمینه، بیان داشت: دانشگاه ایلام در زمینه  مدیریت سبز، موفق به کسب عنوان هیجدهم در بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سطح کشور و رتبه اول  در منطقه شد و باید در نظر داشت، که دانشگاه های بزرگی در سطح کشور با داشتن امکانات و بودجه  بیشتر، نتوانستند رتبه ای در این زمینه کسب نمایند. 
     رئیس دانشگاه، ارتقاء جایگاه دانشگاه در حوزه پژوهش را یکی دیگر از موفقیت های دانشگاه در چند ماه اخیر عنوان کرد و اظهار کرد:  در زمینه پژوهش، جایگاه دانشگاه ارتقاء یافت و رتبه دانشگاه درisc ، از 38 به 36 ارتقاء پیدا کرد، که این امر مرهون زحمات طاقت فرسای اساتید دانشگاه است.
     دکتر علی اکبری  با اشاره به تصویب و ابلاغ برنامه استراتژیک دانشگاه، تأکید کرد: برای اینکه روند توسعه دانشگاه به صورت دائم ادامه داشته باشد، برنامه استراتژیک دانشگاه در هیأت امناء تصویب شد و ابلاغ گردید، که در این برنامه نقشه راه 5 ساله دانشگاه تعیین گردیده و هر کس در دانشگاه به هر سمتی منصوب شود، باید خود را با این برنامه تطبیق دهد.
     رئیس دانشگاه در ادامه به موضوع وضعیت طرح های عمرانی در دانشگاه پرداخت و گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید 2 پروژه عمرانی آموزشکده کشاورزی، فنی و مهندسی دهلران و دانشکده  کشاورزی واقع در سایت اصلی دانشگاه بعد سالها افتتاح گردیدند و  12000 متر مربع بر زیر بنای فیزیکی دانشگاه افزوده شد و همچنین پروژه راههای دسترسی، آماده افتتاح است و با این اتفاق 25 هکتار بر وسعت دانشگاه افزوده می شود  و نکته مهم که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد این است، که علیرغم این توسعه فیزیکی هیچ نیروی جدیدی استخدام نشد و برای اولین بار در تاریخ دانشگاه از جمعیت کارکنان دانشگاه کاسته شد، که این امر نشان از آن است، که حفظ منافع و مصالح دانشگاه برای ما در اولویت قرار دارد و به بهره وری التزام عملی داریم.
    در این مراسم حجت الاسلام دکتر غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنانی به بیان اهمیت و جایگاه پژوهش و ظرائف و دقائق مربوط به آن در قرآن کریم  پرداخت.
   در ادامه این مراسم، دکتر رضا یگانه مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور، دکتر بازگیر سرپرست امور پژوهشی، مهندس منصور پور رئیس واحد iT، خانم  سلطانی رئیس آزمایشگاه مرکزی و خانم دکتر تفرجی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه به ارائه گزاش عملکرد واحد مورد نظر پرداختند.
   در ادامه این مراسم اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه به بیان دیدگاهها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مورد نظر خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهایی شامل: تغییر رویکرد دانشگاه در جذب دانشجویان دکتری، افزایش گرنت پژوهشگران برتر، افزایش پژوهانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، انجام همایش و کنفرانس ها،  توسعه مجلات علمی و پژوهشی و علمی و ترویجی و پژوهش در آموزش و مسائل مرتبط با آن  مطرح گردید.
در پایان این مراسم از پژوهشگران  برتردانشگاه تقدیر بعمل آمد.

برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه